STUDY/외국어

일일 영어 공부_자기소개하고 새로운 친구 만들기!

UberSleep 2021. 6. 2. 23:43
728x90

Introducing Yourself and Meeting New People (10:36)

 

Story I

 

looks like we're gonna be lab partners this semester.
you don't look very familiar to me.
Are you new to this school?
I am.
My family and I just moved here last month.
Where did you live before?
We lived in Mason Heights.
Did you live in Mason Heights your whole life, or were you born somewhere else?
I was born in Mason Heights and lived there until now.
When were you born?
I was born on december 14th 2007. 
It was a Friday, at six o'clock in the morning.
I guess I'm an early riser.
Friday is my favorite day of the week.
it's the closest to the weekend and we have less lessons than usual
yeah, it's my favorite day of the week, too.
What about you? 
When were you born?
I was born on may 25th 2007.
we're the same age.
Were you born here in Jeffersonville?
이번 학기에는 연구 파트너가 될 것 같아요
낯이 익지 않군요
당신은 이 학교에 처음 오셨나요?

제 가족과 저는 지난 달에 이곳으로 이사 왔습니다.
당신은 전에 어디에서 살았습니까?
우리는  mason heights에서 살았습니다.
당신은 평생을 mason heights에서 살았나요?
아니면 다른 곳에서 태어났나요?
저는  mason heights에서 태어나 지금까지 그곳에서 살았습니다.
언제 태어나셨나요?
저는 2007년 12월 14일에 태어났습니다.
금요일 아침 6시였습니다.
제가 일찍 일어나는 것 같아요
금요일은 제가 가장 좋아하는 요일입니다.
주말과 가장 가깝고 평소보다 수업이 적습니다.
네, 일주일 중 제가 제일 좋아하는 날이기도 해요.
당신은요?
언제 태어나셨나요?
저는 2007년 5월 25일에 태어났습니다.
우린 동갑이에요
당신은 여기 제퍼슨빌에서 태어났나요?

 

no, I was born in Greece and moved here when i was 5 years old.
My dad got a green card and got a job here.
Wow, that's nice.
So do you go back there very often?
yes. My family and I spend our summer vacations in Greece every two years.
so, it certainly feels like my second home.
It's where my roots are.
Can you speak greek?
Yes, I can speak Greek fluently.
That's awesome.
so, do you like living here?
Yes, I love it and I love this school too.
I feel so comfortable here because the teachers are really nice and helpful.
I joined a lot of clubs when I came here.
and I have a lot of friends.
아니요, 그리스에서 태어나서 5살때 이곳으로 이사왔습니다.
아버지는 영주권을 얻으시고 여기서 일자리를 구하셨습니다요
와, 그거 좋네요.
그래서 당신은 그곳에 자주 갑니까?
네. 저희 가족과 저는 2년마다 그리스에서 여름방학을 보냅니다.
정말 제 2의 고향 같아요
제 뿌리가 있는 곳이에요
그리스어를 할 줄 아세요?
네, 저는 그리스어를 유창하게 말할 수 있습니다.
멋져요.
그래서, 당신은 여기서 사는 것을 좋아합니까?
네, 그럼요 좋아하죠. 
이 학교도 좋아합니다.
선생님들이 정말 친절하시고 도움이 되셔서 저는 여기가 너무 편해요.
여기 왔을 때 많은 클럽에 가입했습니다.
그리고 저는 친구가 많습니다.

 

What sports facilities are there in this school?
We have a gym and a stadium.
We are also lucky to have a swimming pool in our school.
wow. That's great to hear.
I've been thinking of joining a sports club to try to meet more people.
That's a great idea.
We have so many clubs for all kinds of sports and hobbies.
What do you like to do?
I love athletics.
That's my favorite thing.
I also like swimming a lot.
이 학교에는 어떤 스포츠 시설이 있나요?
우리는 체육관과 경기장이 있습니다.
우리는 또한 우리 학교에 수영장이 있는 것도 행운입니다.
와, 정말 다행이네요
더 많은 사람들을 만나기 위해 스포츠 클럽에 가입하려고 생각하고 있습니다.
좋은 생각이네요
우리는 모든 종류의 스포츠와 취미를 위한 많은 클럽을 가지고 있습니다.
당신은 무엇을 하고 싶습니까?
저는 운동을 좋아합니다.
그게 제가 제일 좋아하는 거예요
수영도 매우 좋아합니다.

 

What is your favorite subject?
My favorite subject is science because I like doing experiments.
What subject do you find the most difficult?
It's social studies because I have to take a lot of notes.
My favorite subject is math because I like solving problems.
The most difficult subject for me is history.
I'm very bad at memorizing dates and names.
I pretty much feel the same way.
What are some of your favorite places to go here?
I like going to the mall, the park, and the grand plaza market on saturdays.
당신이 가장 좋아하는 과목은 무엇입니까?
제가 좋아하는 과목은 과학입니다. 왜냐하면 저는 실험을 좋아하기 때문입니다.
당신이 가장 어려워하는 과목은 무엇입니까?
사회 과목이에요, 왜냐하면 메모를 많이 해야 하거든요.
제가 좋아하는 과목은 수학입니다. 왜냐하면 문제 푸는 것을 좋아하기 때문입니다.
저에게 가장 어려운 과목은 역사입니다.
저는 날짜와 이름을 잘 못 외워요.
저도 거의 같은 생각이에요
여기 당신이 가장 좋아하는 장소들은 무엇입니까?
저는 토요일이 되면 쇼핑몰, 공원, 그랜드 플라자 시장에 가는 것을 좋아합니다.

 

Is there a movie theater here?
The mall has its own movie theater and is a short walk from our school.
It has all of the newly released movies.
That's awesome.
I'm going there this Saturday with some friends.
you can join us if you like.
Great, I can't wait.
여기 영화관이 있나요?
쇼핑몰에 자체 영화관이 있고 우리 학교에서 조금만 걸어가면 됩니다.
새로 개봉한 영화들이 다 있습니다.
멋져요.
이번 주 토요일에 친구 몇 명과 거기에 갈 거예요.
당신이 원합니다면 우리와 함께 해도 됩니다.
잘됐네요 빨리 가고 싶어요

 

Story II

Excuse me.
Is this the right place for the meeting about the Spain trip?
yes. you're in the right place.
it seems we've arrived too early.
Are you thinking of studying abroad in Spain next semester?
I am. I have been wanting to go on this trip since my freshman year.
me too.
I'm very excited to hear all the details.
I'm Martin, by the way.
Nice to meet you, Martin. I'm jasmine.
Do you speak Spanish?
I don't, but I'm hoping I'll learn during this trip.
I've always wanted to become fluent in a second language.
so, I think this opportunity will be perfect for me.
How about you?
Do you speak Spanish?
I speak a little bit, but I want to improve.
I actually speak french pretty well.
so, I'm hoping that will help.
Are you from France?
I was born in the states, but my parents are from Belgium.
How cool!
How about you?
Where are you from?
I was born in Chicago, but I grew up in Michigan.
Then, I decided to move to Tennessee for college.
실례해요.
여기가 스페인 여행에 관한 미팅 장소 맞나요?
네, 잘 찾아오셨습니다
너무 일찍 도착한 것 같아요
다음 학기에 스페인으로 유학 갈 생각이에요?
맞아요. 1학년 때부터 이 여행을 가고 싶었어요.
저도
자세한 이야기를 듣게 되어서 매우 흥분됩니다.
그나저나 전 마틴이에요.
만나서 반가워요, 마틴, 전 재스민이에요
당신은 스페인어를 하나요?
몰라요, 하지만 이번 여행에서 배웠으면 좋겠어요.
저는 항상 제2외국어에 능숙해지고 싶었습니다.
그래서 이번 기회가 저에게 딱 좋을 것 같아요.
너는 어때요?
당신은 스페인어를 하나요?
말은 조금 하지만, 향상하고 싶어요.
저는 사실 프랑스어를 꽤 잘해요.
그래서 도움이 되길 바라고 있습니다요
프랑스에서 오셨나요?
저는 미국에서 태어났지만 부모님은 벨기에 출신입니다.
멋져요!
당신은 어디에서 왔습니까?
저는 시카고에서 태어났지만 미시간에서 자랐습니다.
그리고 나서, 저는 대학에 가려고 테네시로 이사하기로 결심했습니다.

 

How did you end up here at the University of Tennessee?
Well, my parents moved from Belgium to Tennessee for my dad's job before I was born.
Once they had me, they decided to stay in Tennessee and raised me here.
so I've been in Tennessee all of my life.
어떻게 여기 테네시 대학에 오게 되었나요?
음, 제 부모님은 제가 태어나기 전에 아버지 직업때문에 벨기에에서 테네시로 이사하셨습니다.
그리고 내가 태어나자 테네시에 머물기로 결심하고 저를 여기서 키웠습니다.
그래서 저는 평생 테네시 주에 있었어요.

 

Is your family nearby?
They all live about two hours from here.
Do you have siblings?
no, I'm an only child.
What about you?
I have an older sister who goes to college in New York.
I don't get to see her very often, but we both try to get back to Michigan for the holidays.
당신의 가족은 근처에 있습니까?
그들은 모두 여기서 2시간 정도 떨어진 곳에 삽니다.
형제자매가 있어요?
아니요, 저는 외동이에요.
당신은요?
저는 뉴욕에서 대학을 다니는 언니가 있습니다.
저는 그녀를 자주 만나지는 못하지만, 우리 둘 다 휴일이면 미시간 주로 돌아가려고 해요.

 

That's good.
What is your major?
I'm studying international business - hence the trip to Spain.
I think it will be cool to learn about how other cultures conduct business and to learn a language.
for sure. That will be very useful.
What are you majoring in?
I'm studying architecture.
I want to get to Spain and get inspired by the amazing buildings and historical designs.
I bet they are beautiful.
I'm sure I'll take millions of photos.
그거 좋네요.
당신의 전공은 무엇입니까?
저는 국제 사업을 공부하고 있습니다. 그래서 스페인 여행을 가는 거예요.
다른 문화가 어떻게 사업을 하는지 배우고 언어를 배우는 것은 멋질 것 같아요.
물론이죠. 그것은 매우 유용할 것입니다.
무엇을 전공하고 계신가요?
건축학을 공부하고 있습니다.
저는 스페인에 가서 놀라운 건물들과 역사적인 디자인에 영감을 받고 싶습니다.
틀림없이 그들은 아름다울 거예요.
수백만 장의 사진을 찍을 거예요.

 

me, too.
Would you be interested in getting a coffee after the meeting to talk about the trip?
I would love that!
We will discuss all the details after the meeting.
great. Looking forward to it.
me, too.
저도요
회의 후에 여행에 대해 이야기하기 위해 커피 한 잔 하실래요?
정말 좋겠어요!
자세한 사항은 회의 후에 논의하도록 하겠습니다.
좋아요. 기대되네요.
저도요

 

 

 

Story III

hello! Welcome to the neighborhood.
hi, thank you. I'm Stacy.
Pleased to meet you. I'm Amanda.
nice to meet you as well. 
It's been a crazy few days of moving and unpacking.
We haven't had a chance to introduce ourselves to anyone in the neighborhood, yet.
no worries at all. 
I could see you had your hands full trying to get settled.
I wanted to wait a few days before stopping over to say hello.
thanks. Have you lived here for a while?
we have.
We actually built our house about 15 years ago, and we've been here ever since.
That's quite a while.
That's right.
Where did you guys move from?
We used to live in Atlanta.
my boss asked me if I'd be willing to transfer to California,
and I thought it would be great to move out here.
안녕하세요! 이웃에 오신걸 환영합니다.
안녕하세요. 감사합니다. 저는 스테이시입니다.
만나서 반갑습니다. 저는 아만다예요.
저도 만나서 반가워요.
며칠간 이사하고 짐 정리하느라 정신없이 바빴어요
아직 근처 누구에게도 자기소개를 할 기회가 없었어요
전혀 걱정하지 마세요.
정착하려고 애쓰는 모습이 눈에 띄었어요.
며칠 기다렸다가 인사하려고 들렀어요.
감사합니다. 여기 산지 꽤 되셨나요?

우리는 약 15년 전에 집을 지었고, 그 이후로 쭉 여기에 있었습니다.
꽤 됐군요
맞아요.
당신들은 어디서 이사왔나요?
애틀랜타에 살았었어요
제 상사가 캘리포니아로 전근할 의향이 있냐고 물었어요
여기로 이사 오면 좋을 것 같단 생각이 들었어요

 

It is fantastic. 
The weather is great.
The people are nice.
It's a great place to be.
That's what I heard.
So what do you do?
I'm in IT.
I work for a large computer company that develops software for lawyers and courthouses.
That sounds interesting.
it is.
I really enjoy it.
What about you?
What do you do?
I'm a nurse at the local hospital, and my husband is a teacher at the high school.
nice.
My husband worked as a realtor in Atlanta, and he hopes to continue to do that here.
I'm sure he will have no problem getting a job selling houses out here.
The market is incredible right now.
That's what we're hoping.
여긴 환상적입니다. 
날씨가 좋습니다.
사람들이 좋아요.
정말 좋은 곳이에요
저도 그렇게 들었어요.
그래서 어떤 일을 하세요?
난 IT업에 종사해요.
IT정보통신 기술(information technology)
저는 변호사와 법원에 소프트웨어를 개발해 주는 큰 컴퓨터 회사에서 일합니다.
그거 재미있겠어요
네, 맞아요.
정말 재미있습니다.
당신은요? 무슨 일을 하세요?
저는 이 지역 병원에서 간호사로 일하고 있고, 남편은 고등학교 교사입니다.
좋아요
제 남편은 애틀랜타에서 부동산 중개인으로 일했고, 여기서 계속 그렇게 하기를 바라고 있습니다.
저는 그가 여기서 집을 파는 일을 하는 데 문제가 없을 거라고 확신해요.
지금 시장은 믿을 수 없을 정도로 좋습니다.
그게 우리가 바라는 바예요

 

Do you have any kids?
We have three boys. Aidan is 14 Ryan is 12 and Ian is 10. That's awesome.
We have two boys. Leo is 13 and Zack is 11.
Do they like to play basketball?
They love basketball.
That is great.
We have a park with a nice basketball court at the end of the street where my boys play all the time.
I'm sure they'd love to take your boys there.
That would be so nice.
they've been dying to make some new friends and burn up
some energy.
Would you and your family like to come over for a cookout tonight?
nothing fancy.
just some hot dogs and burgers.
we could introduce our boys to each other, and introduce our husbands as well.
what do you think?
Thank you so much.
we would love that.
It will be a fun evening for all of us.
아이가 있으세요?
우리는 3명의 아들이 있습니다. 에이단은 14살이고 라이언은 12살이고 이안은 10살이에요. 
대단해요.
우리는 두명의 아들이 있습니다. 리오는 13살이고 잭은 11살입니다.
그들은 농구를 좋아합니까?
그들은 농구를 아주 좋아합니다.
잘 됐네요.
우리는 길 끝에 멋진 농구 코트가 있는 공원을 가지고 있습니다. 그 공원은 제 아이들이 항상 노는 곳입니다.
걔들이 댁의 아드님들을 그곳에 데려가고 싶어 할 거예요
그러면 정말 좋을 것 같아요.
새 친구를 사귀고 에너지를 불태우고 싶어 죽으려고 해요
당신과 당신의 가족들이 오늘밤에 건너와서 밖에서 같이 바베큐해서 식사할래요?
cookout 밖에서 요리해 먹는 식사[파티] =barbeque
전혀 대단한 건 아니요
핫도그랑 햄버거만요
우리 아들을 서로 소개시켜주고 남편도 소개시켜줄 수 있습니다요
당신은 어떻게 생각하나요?
정말 감사해요.
좋아하겠네요.
우리 모두에게 즐거운 저녁이 될 거예요.

 

728x90